1 vecka kvar!

Hej! :)

Nu sitter jag på ett internetcafé i malmö som jag betalat 20 kr för. Så jag tänkte passa på och blogga lite om min helg i Danmark. I onsdags åkte jag ner till goa Göteborg för att där ta den gemensamma bussen till danmark. Det var lite förvirrande för ingen visste vart bussen skulle gå ifrån så det var många förvirrade själar som gick omkring på stationen som man kunde misstänka skulle till kursen också. Efter ett tag kom det fram en tjej till mig som frågade om jag var med Langley och sen kunde vi två tillsammans hitta till de andra. Där stog man och pratade med folk och alla parade ihop sig med första bästa som skulle till samma ställe. Där träffade jag Emelie som skulle jobba som servitris på samma hotell som jag. Väl framme i Helsingör så möttes vi av alla guider som ska jobba i olika orter och vi fick hänvisningar till vårat rum. Där bodde jag tillsammans med Emelie och tre andra tjejer som skulle jobba på samma hotell. Samma dag som vi kom så var det kurs fram till 20.00 och efter det var det middag och vårat rum skulle första dagen servera alla 90 personer som var där! Det var bara att jobba på och jag ursäktade mig flera gånger och förklarade att jag inte skulle jobba som servitris! Tror ingen märkte någon skillnad iförsig. Sen igår så hade vi kurs hela dagen igen och sedan var det tre rätters middag med vin och öl. Då hade de flesta klätt upp sig och det det var uppdrag och lekar under middagen. Vi fick till en "lambo" också med vår chef ;) Det var roligt. Sen var det en kille som skulle jobba som trubadur på en av orterna som uppträdde och hej vad vilt det gick till då. Alla var fulla och glada och den vanligaste repliken till mig var; "jag såg dig på stationen, du hade den där lila jackan" eller; "du är den som ska jobba i barnklubben va?". Det var rätt lätt att känna igen mig antar jag eftersom jag var den enda som skulle jobba i en barnklubb. Vid 2-slaget bestämde jag för att gå och lägga mig medan vissa gick till Helsingör och fortsatte festen där. De kom hem i lagom tid till frukosten :) Så helgen var otrolig givande, fick veta allt att veta och nu ser jag verkligen fram emot att åka! Alla människor är jättetrevliga och hotellet verkar hur bra som helst! :) En vecka to go!

/Evie


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Fan vad kul! :) Skönt att lära känna alla lite innan även om du har Jill där. Åh blir avis nu!

2009-11-30 @ 11:37:24
Postat av: Angi

Lycka till med allt sis, det kommer gå jættebra! Tænker på dig! :)

2009-11-30 @ 14:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0